Για εμάς και διάφορα άλλα υλικά που πιθανόν να σας ενδιαφέρουν

Δεν Υπάρχουν Πια Κορόιδα

Η είσοδος μεγάλων πολύ-καταστημάτων τύπου the Mall είναι πια γεγονός. Η Ολυμπιάδα έφερε διατάξεις για αποδέσμευση ελεύθερων χώρων και παράδοσή τους σε νέους επενδυτές. Συνήθως οι επενδυτές αυτοί είναι πολυεθνικές/πολυκλαδικές εταιρείες. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί κι η γερμανικών συμφερόντων Media Markt. Έχοντας, ήδη, ανοίξει 2 τέτοια καταστήματα σχεδίασε ν’ ανοίξει 3ο στη περιοχή ανάμεσα στο Δέλτα Φαλήρου και Φλοίσβο Φαλήρου- εκεί που βρίσκεται και το ολυμπιακό γυμναστήριο Tae Kwon Do.

Τα πράγματα έδειχναν θετικά και αισιόδοξα, όπως και κάθε νέα αρχή για δεκάδες εργαζομένους που πίστευαν πως έτσι έχουν σίγουρα εξασφαλίσει το εισόδημά τους με ασφάλιση κι υπερωρίες, σε αντίθεση με τα ελληνικά «αναξιόπιστα αφεντικά». Είναι γεγονός πως μια τέτοια γιγάντια επιχείρηση με κεφάλαια προερχόμενα από το εξωτερικό θα έχει μεγάλη ρευστότητα. Όπως και σημαντική βοήθεια από το εξωτερικό μέσω του expansion team. Ένα expansion team που θέλησε να μεταφέρει την «εταιρική κουλτούρα της Media Markt» σε όλους τους υπαλλήλους. Μόνο που αυτή η «εταιρική κουλτούρα» σήμαινε κι άλλα πράγματα… Σήμαινε πίεση χρόνου ώστε να πιαστεί το πλάνο κάμποσες μέρες πριν τα εγκαίνια , έλεγχος κι αξιολόγηση βεβαίως βεβαίως της παραγωγικότητας των υπαλλήλων που γι’ αυτό τον σκοπό είχαν υπογράψει και 2μηνη σύμβαση. Η πίεση αυτή σήμαινε προπάντων σύνδεση της ζωής του/της υπαλλήλου με το στήσιμο του μαγαζιού! Στην αρχή 10 ώρες υπερωρία…μετά 11,5 ώρες για 4 εβδομάδες και κατάληξη 12+ ώρες τη τελευταία ημέρα πριν τα εγκαίνια! Αντί ξεκούρασης για τη «καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών», διαρκής εξάντληση δυνάμεων κι ορέξεων. Αυτή η σπατάλη χρόνου που την ένοιωθε κανείς και κάποιες ημέρες που γινόντουσαν δουλειές, έτσι για να γίνονται, όλοι/ες την σκεφτόντουσαν σαν παραπάνω λεφτά. Μόνο που αυτά τα παραπάνω λεφτά πλέον δε σήμαιναν και πολλά, ύστερα από το νέο νόμο για τις υπερωρίες αλλά και τις κρατήσεις για το «επικουρικό ταμείο». Ένα επικουρικό ταμείο που αν δεν ενοποιηθεί με άλλα υπερχρεωμένα ταμεία (ή κλεμμένα από το κράτος), θα έχει κάποια σημασία να έχει αυτό το αποθεματικό που έως τώρα διαθέτει.

Το αρχικό 10ήμερο κάθε μαγαζιού είναι από τους βασικούς στόχους ώστε να βγούνε τα έξοδα…Ο τζίρος κι ο αριθμός των πελατών- πελάτες που αδιαφορούσαν φυσικά για τη κούραση των υπαλλήλων «αυτή είναι η δουλειά τους»,χωρίς να σκέφτονται πως για τις χαμηλές τιμές υπάρχει το χαμηλό κόστος και χαμηλό κόστος σημαίνει μείωση εξόδων = φθηνή υπερωρία…Κι αν πρέπει ο υπάλληλος να ‘ναι ευχαριστημένος που έχει τουλάχιστον δουλειά, που πληρώνεται στην ώρα του, που κάνει και διάλλειμα…τότε πώς πρέπει να αισθάνεται με τις καλοπληρωμένες έξτρα ώρες, τις κάμερες πάνω από το κεφάλι τούτη ποιότητα αέρα και φωτισμού σ’ ένα κλειστό χώρο; Αλήθεια η Επιθεώρηση Εργασίας είχε λόγο για το εξαντλητικό ωράριο ενός μήνα, η Ομοσπονδία ιδ.υπαλλλήλων και το Σωματείο εμποροϋπαλλήλων έχουνε λόγο για τις συνθήκες δουλειάς; Αναπάντητα ερωτήματα εκτός εάν όσοι αισθάνονται «κορόιδα» πάρουν την τύχη στα χέρια τους…

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

ΕΙΜΑΙ ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΣΤΗΝ MEDIA MARKT.
ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΘΛΙΕΣ.
ΜΑΣ ΠΡΟΣΕΛΑΒΑΝ ΓΙΑ ΠΩΛΗΤΕΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΠΩΛΗΤΕΣ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΠΙΑΣΟΥΜΕ ΔΟΥΛΕΙΑ
ΜΕΧΡΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΧΟΛΑΣΟΥΜΕ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΝ
ΑΠΟΘΗΚΑΡΙΟ ΚΟΥΒΑΛΩΝΤΑΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ, ΝΑ ΞΕΣΚΟΝΙΖΟΥΜΕ,ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΝΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΠΕΛΑΤΕΣ.
ΟΙ ΜΙΣΘΟΙ ΕΙΝΑΙ ΤΙΣ ΠΕΙΝΑΣ,ΚΑΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΣΥΝΕΧΗ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΝΕΓΚΕΦΑΛΟΥΣ ΑΣΧΕΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΩΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΩΝ.
ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ ΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΣΥΝΕΧΗ ΑΠΕΙΛΗ ΑΠΟΛΥΣΗΣ.
ΠΟΛΛΟΙ ΕΜΠΕΙΡΟΙ ΠΩΛΗΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΠΑΡΑΙΤΗΘΕΙ ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΣΛΑΒΕΙ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΑΠΕΙΡΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΤΑ ΛΙΓΟΤΕΡΑ ΔΥΝΑΤΟΝ ΧΡΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΦΟΥ ΛΗΞΕΙ Η ΔΥΜΗΝΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΤΟΥΣ ΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΝΕΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
ΑΥΤΟ ΦΥΣΙΚΑ ΣΥΝΕΠΑΓΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΚΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΠΕΛΑΤΗ.